ویژگی های رتبه های اول گوگل
- ????? ??? ?? شنبه 19 اسفند 1402 ???? 11:13
- | ????? ???
بالاترین رتبه گوگل
به‌روزرسانی‌های الگوریتمی Ú©Ù‡ به‌طور قابل‌توجهی بر SERP تأثیر می‌گذارند Ùˆ بیش از یک Ù‡Ùته پس از انتشار توسط Google نام مناسبی پیدا می‌کنند. توصی٠این نام‌ها به‌عنوان نقل‌قول زمان زیادی می‌برد، بنابراین به سادگی به عنوان نتایج بالاتر از رتبه یک Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ یا نتایج جستجو در رتبه صÙر نامیده می‌شوند.
به عنوان مثال، اگر به دنبال یک گروه موسیقی دهه 90 به نام Time Est هستید، نتایج ناامید کننده خواهد بود. در این صورت گزینه \"نمایش همه نتایج\" یک گزینه جدید Ùˆ متÙاوت در نظر گرÙته Ù…ÛŒ شود Ú©Ù‡ باید روی آن کلیک کنید Ùˆ گذر از آن چندان خوشایند نیست.
وقتی روی این گزینه کلیک می‌کنید، صÙØÙ‡ جستجوی استاندارد Google به صورت زیر نمایش داده می‌شود:
سایر جستجوهای ساده، مانند Ù…Øاسبات ریاضی Ùˆ جستجوهای تبدیل واØد، نتایجی به همان اندازه نامربوط دارند:
از آنجایی Ú©Ù‡ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ هیچ اعلامیه رسمی انجام نداده است، سئو مورد بØØ« قرار گرÙته است. سوال موجود این بود Ú©Ù‡ هد٠از این همه کار چیست؟ در پاسخ به این سوال، دنی سالیوان از Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ این مطلب را در توییتر منتشر کرد:
نتایج عالی بود. راندمان با اÙزایش سرعت بارگذاری اÙزایش Ù…ÛŒ یابد. هیچ چیز جدیدی ارائه نشده است اما Ù…Ùهوم کار امیدوارکننده است. نتایج بالاتر از رتبه Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ Ù…ÛŒ تواند زمان بارگذاری را تا 0.5 ثانیه کاهش دهد. این رقم در ظاهر ناچیز به نظر Ù…ÛŒ رسد، اما در عمل اینطور نیست، به خصوص در موقعیت هایی مانند سÙر هوایی Ú©Ù‡ زمان بارگیری ذاتاً سریع است.
نتایج اولیه آنقدر خوب بود Ú©Ù‡ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ اØساس کرد به راØتی Ù…ÛŒ تواند نتایج بالاتر از رتبه 1 Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ را در سراسر جهان منتشر کند. این شرکت همچنین یک پنل بازخورد اضاÙÙ‡ کرد تا نتایج بالاتر از رتبه یک Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ را به پایین صÙØÙ‡ ارسال کند تا نتایج مربوط به تجربه کاربری ضعی٠را جمع آوری کند.
Google همچنین می‌تواند با توجه به ماهیت خود، کارایی آزمایش‌های خود را بر اساس تعداد استÙاده از گزینه \"نمایش همه نتایج\" برای جستجوهای مختل٠اندازه‌گیری کند.
نتایج آزمایش
نتایج بالاتر از رنک یک Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ با همان سرعتی Ú©Ù‡ آمد، رÙت. Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ اعتراضات زیادی را از سئوکارهای نگران دریاÙت کرد. مثلا Ú†Ù‡ اتÙاقی رخ می‌دهد زمانی Ú©Ù‡ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ نتایج جستجوی رنک صÙر را به جستجوهایی گسترش دهد Ú©Ù‡ در شرایط عادی تراÙیک قابل توجهی را برای تعداد زیادی از برندها ایجاد می‌کنند؟ یا برای نمونه جستجوهایی Ú©Ù‡ تنها featured snippetهای Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ Ùلایتس (Google Flights) را باز می‌گردانند. در نتیجه این عمل، برندهایی مانند Kayak Ùˆ Expedia بخش بزرگی از تراÙیک Ùˆ درآمد خود را از دست Ù…ÛŒ ‌دادند.
آزمایش Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ همچنین در اولین انتشار جهانی خود Ú©Ù…ÛŒ سردرگمی برای کاربران به دنبال داشت. Barry Schwartz در یکی از پست‌ های Search Engine RoundTable به تعدادی از نتایج نادیده گرÙته شده این آزمایش اشاره Ùˆ مطلب زیر را اعلام کرد:
\"ابتدا Time Magazine از نتایج جستجوی مرتبط با عبارت \"Time\" Øذ٠شد Ùˆ سپس کاربرانی Ú©Ù‡ تنها به دنبال اطلاعاتی در مورد تاریخ روزهای بسیار گرم شهر لندن بودند با یک featured snippet نشان دهنده تاریخ تقویمی در لندن مواجه شدند. این‌ ها دو مورد از جستجوهایی هستند Ú©Ù‡ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ Ù…Ùهوم درست آن‌ها را اشتباه درک می‌ کرد.\"
Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ در دÙاع از خود Ú¯Ùته بود Ú©Ù‡ اگر کاربران واقعا به دنبال یک تاریخ هستند، راه بهتری برای آن‌ها وجود دارد.
در Zero SERP Ùوق، تبلیغاتی را مشاهده می‌ کنید. این Ùˆ نمونه‌ های دیگر SERPهایی Ú©Ù‡ پر از تبلیغات هستند توجه Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ را به خود جلب کرده اند Ùˆ بسیاری از اÙراد با خود Ùکر Ù…ÛŒ کنند Ú©Ù‡ این نتایج، پتانسیل جستجوی پولی را دارند. چرا Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ تبلیغات موجود در صÙØÙ‡ نتایج بالاتر از رنک یک Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ را به Ú©Ù„ÛŒ غیرÙعال نمی کند؟
یاÙته ‌ها نشان دادند Ú©Ù‡ SERP هایی مانند SERP Ùوق، Øساب شده Ùˆ دقیق نبودند. Nathan JohnsØŒ تØلیلگر Ú©ÛŒÙیت جستجوی Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ØŒ از این مسائل با نام \"موارد Øواس پرتی\" به معنی باگ‌ های سیستمی یاد Ùˆ مطلب زیر را بیان کرده است:
در Øالی Ú©Ù‡ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ سعی کرد بسیاری از این نگرانی ها را برطر٠کند (بیشتر با توییت های دنی سولیکان) Ùˆ به بسیاری از ابهامات موجود در توییتر پاسخ داد، یک چیز کاملاً ÙˆØ§Ø¶Ø Ø§Ø³Øª. Google از نتایج بیش از یک رتبه خارج از زمان Ù…Øلی، تبدیل واØد Ùˆ Ù…Øاسبات ریاضی استÙاده نخواهد کرد. این آزمایش مطمئناً در برابر Øجم انتقادات کاربران دوام نیاورده است. دنی در 20 مارس شکست این تست را اعلام کرد. یک Ù‡Ùته برای روشن شدن همه چیز کاÙÛŒ بود.
نتایج بیشتر از رتبه 2
آیا شاهد ظهور مجدد نتایج بالاتر از رتبه یک Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ خواهیم بود؟ پاسخ به این سوال مثبت است. آیا Ù…ÛŒ خواهیم دوباره این روند را Ø·ÛŒ کنیم؟ پاسخ به این سوال آسان نیست. بدون Ø´Ú© نتایج جستجوی سریع Ùˆ مرتبط برای کاربران خوب است. اگر Google بتواند از نتایج بالاتر از رتبه یک استÙاده مجدد کند، بدون اینکه Ú©ÛŒÙیت را به خاطر هد٠کاربر قربانی کند، این روند ادامه خواهد داشت. سوالات زیادی در مورد اینکه نتایج جستجوی رتبه صÙر مناسب هستند وجود دارد Ùˆ Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ اطلاعات لازم برای یاÙتن پاسخ این سوالات را دارد.
هنوز سوالات زیادی وجود دارد. دنی سالیوان Ú¯Ùت این به روز رسانی Ùقط برای بهبود سرعت است، اما اگر قطعه برجسته سریعتر بارگیری شود Ùˆ دقیقاً همان چیزی باشد Ú©Ù‡ کاربران Ù…ÛŒ خواهند، هیچ سودی در نتایج جستجو برای کاربران نخواهد داشت. آیا Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ Ù…ÛŒ تواند یک الگوریتم دقیق Ùˆ هوشمند طراØÛŒ کند Ú©Ù‡ بتواند هد٠کاربر را با تمام پیچیدگی هایش درک کند؟ درک معنای پشت عبارت «تقسیم 52 بر 6» قطعا ÙˆØ§Ø¶Ø Ø§Ø³Øª هد٠انجام Ù…Øاسبات ریاضی است. اما اگر کسی بخواهد این معنی را با تایپ 6/52 منتقل کند چه؟
به نظر می‌رسد هنوز در نتایج بالاتر از رتبه یک گوگل پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد.