راه های بهبود بانس ریت (bounce rate)
- ????? ??? ?? شنبه 19 اسفند 1402 ???? 11:15
- | ????? ???
خوشبختانه، راه‌های ساده Ùˆ رایگانی وجود دارد Ú©Ù‡ می‌توانید از آنها برای بهبود نرخ پرش وب‌سایت Ùˆ رشد کسب‌وکارتان استÙاده کنید.
معرÙÛŒ روش های کاهش بانس ریت
بهبود سرعت سایت
شاید هنوز آن را نمی دانستید، اما سرعت وب سایت شما برای بهبود نرخ پرش وب سایت شما بسیار مهم است. در واقع، طبق Ú¯Ùته Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ØŒ 53 درصد از بازدیدکنندگان سایت های موبایل، صÙØÙ‡ ای را Ú©Ù‡ بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه طول Ù…ÛŒ کشد، رها Ù…ÛŒ کنند Ùˆ به ازای هر ثانیه Ú©Ù‡ بارگذاری کاربران در سایت بیشتر طول Ù…ÛŒ کشد، شانس شما برای پرش از سایت K اÙزایش Ù…ÛŒ یابد. قابل ملاØظه ای. در نتیجه، نباید بازدیدکنندگان وب سایت خود را منتظر Ù†Ú¯Ù‡ دارید!
Ù…ÛŒ توانید از ابزاری مانند GTmetrix برای تست سرعت وب سایت خود استÙاده کنید. این ابزار نه تنها سرعت سایت شما را به شما نشان Ù…ÛŒ دهد، بلکه توصیه هایی برای بهبود آن به شما Ù…ÛŒ دهد. اگر وب سایتی در وردپرس دارید، Ù…ÛŒ توانید از اÙزونه هایی مانند WP Smush Ùˆ W3 Total Cache برای بهبود سرعت سایت خود استÙاده کنید.
استÙاده از تصاویر Ùˆ ویدئو
همانطور Ú©Ù‡ در مورد استÙاده از انواع Ùرمت های Ù…Øتوا صØبت کردیم، باید تصاویر Ùˆ ویدیوهای زیبایی را به وب سایت خود اضاÙÙ‡ کنید تا نرخ پرش سایت خود را بهبود بخشید. بسیاری از کاربران زمان زیادی را صر٠خواندن Ù…Øتوای وب سایت نمی کنند، بنابراین باید توجه آنها را با تصاویر Ùˆ ویدیوها جلب کنید.
شما باید تصاویر Ùˆ ویدیوهای با Ú©ÛŒÙیت را در صÙØÙ‡ اصلی خود اضاÙÙ‡ کنید تا بازدیدکنندگان به Ù…Øض جلب توجه وارد سایت شما شوند. بسیاری از وب سایت ها این کار را انجام Ù…ÛŒ دهند در Øالی Ú©Ù‡ سعی Ù…ÛŒ کنند صÙØÙ‡ اصلی را نسبتاً ساده Ù†Ú¯Ù‡ دارند، برای مثال به وب سایت Panera مراجعه کنید.
اگر ابزاری برای استخدام یک عکاس ندارید، سایت‌هایی مانند Unsplash هزاران عکس زیبا و رایگان ارائه می‌دهند.
ایجاد Ù…Øتوا
ایجاد Ù…Øتوا به روشی پایدار یکی از بهترین راه‌ها برای Ù†Ú¯Ù‡ داشتن کاربران طولانی‌تر در سایت Ùˆ تشویق آنها به بازدید از صÙØات دیگر است. Ù…Øتوای Ù…Ùید Ùˆ جذاب باعث ایجاد تراÙیک برای وب سایت شما Ù…ÛŒ شود. وقتی تراÙیک ایجاد Ù…ÛŒ شود، کاربران مدت بیشتری در سایت شما Ù…ÛŒ مانند، مطالب را Ù…ÛŒ خوانند Ùˆ در نهایت به مشترک یا مشتری شما تبدیل Ù…ÛŒ شوند. در واقع، طبق Ú¯Ùته HubSpotØŒ شرکتی Ú©Ù‡ بیش از 16 پست وبلاگ در ماه منتشر Ù…ÛŒ کند، 4.5 برابر بیشتر از شرکتی Ú©Ù‡ صÙر تا چهار پست وبلاگ در ماه منتشر Ù…ÛŒ کند، سرنخ دریاÙت Ù…ÛŒ کند./p>
در نتیجه، شما باید یک برنامه تولید Ù…Øتوا داشته باشید Ú©Ù‡ پایدار باشد Ùˆ Ù…Øتوای متنوعی را برای همه Ùراهم کند. همه Ù…Øتوای متنی را دوست ندارند، بنابراین باید از قالب‌های مختل٠مانند Ù…Øتوای متنی، ویدیو، اینÙوگراÙیک، Ùایل‌های صوتی Ùˆ غیره استÙاده کنید
یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای Ù…Øتوا، پیاده سازی لینک سازی داخلی است. پیوندهای داخلی Ù…Ùید Ùˆ مرتبط Ú©Ù‡ در سرتاسر Ù…Øتوای شما پراکنده شده اند، Ù…ÛŒ توانند کاربران را به قسمت های جالب دیگر سایت راهنمایی کنند Ùˆ آنها را وادار به مطالعه بیشتر سایت شما کنند.
تست A/B
همانطور Ú©Ù‡ برای بهبود نرخ پرش وب سایت خود تلاش Ù…ÛŒ کنید، نباید آن را به شانس بسپارید. شما باید A/B همه چیز را تست کنید تا ببینید Ú†Ù‡ چیزی برای سایت شما کار Ù…ÛŒ کند Ùˆ Ú†Ù‡ چیزی نه. ممکن است از مشکلات Ú©ÙˆÚ†Ú©ÛŒ Ú©Ù‡ باعث Ù…ÛŒ شود کاربران وب سایت شما را ترک کنند Ø´Ú¯Ùت زده شوید. به عنوان مثال، کاربران ممکن است سایت شما را به دلیل رنگ دکمه تماس به اقدام شما ترک کنند.
در نتیجه، باید تست های A/B را اجرا کنید Ùˆ تمام جنبه های وب سایت خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، آیا اÙزودن یک پاپ آپ به صÙØÙ‡ اصلی، نرخ پرش شما را بهبود Ù…ÛŒ بخشد یا به صÙØات دیگر آسیب Ù…ÛŒ رساند؟ آیا تغییر Ùونت سایت باعث جذب کاربران به وب سایت Ù…ÛŒ شود؟ آیا نمایش یا پنهان کردن نوار پیشرÙت باعث بهبود یا بدتر شدن نرخ پرش شما Ù…ÛŒ شود؟ وقتی Ù…ÛŒ گوییم باید A/B همه چیز را تست کنید، منظور ما واقعاً همه چیز است!
-
هد٠گیری کاربرانی که سایت را ترک کرده اند
آیا می‌دانستید Ú©Ù‡ بیش از Û·Û° درصد از اÙرادی Ú©Ù‡ وب‌سایت شما را ترک می‌کنند، هرگز باز نمی‌گردند؟ اگر اکنون نرخ پرش سایت خود را بهبود ندهید، قطعاً مشتریان زیادی را از دست خواهید داد. یک راه موثر برای جلوگیری از Ùرسایش مشتری Ùˆ کاربر Ùˆ بازگرداندن آنها به وب سایت Ùˆ در نهایت تبدیل آنها به مشترک یا مشتریان جدید، استÙاده از پنجره های بازشو زمانی است Ú©Ù‡ کاربر در شر٠خروج است.
پنجره‌های بازشو بر اساس قصد خروج می‌توانند زمانی را Ú©Ù‡ کاربران سایت شما را ترک می‌کنند نشان دهند Ùˆ سپس پیام‌های هدÙمند را در همان زمان برای آنها ارسال کنند. این پیام‌های پاپ‌آپ می‌توانند بازدیدکنندگان را تشویق کنند Ú©Ù‡ ایمیل‌های خود را در سایت شما قرار دهند، آهن‌رباهای سرب یا عوامل توجه مشتری را دانلود کنند، یا Øتی اگر سایت شما یک سایت Ùروشگاهی است، می‌توانید تخÙÛŒÙ‌هایی را به کاربران ارائه دهید. در نتیجه، این پاپ آپ های خروجی نه تنها Ù…ÛŒ توانند نرخ پرش وب سایت شما را بهبود بخشند، بلکه در برخی موارد Ù…ÛŒ توانند Ùروش سایت شما را نیز اÙزایش دهند.