مهارت هایی که سئو کاران باید بدانند
- ????? ??? ?? شنبه 19 اسفند 1402 ???? 10:33
- | ????? ???
مهارت نرم چیست؟
مهارت‌های نرم، توانایی‌هایی هستند Ú©Ù‡ به Ùرد امکان می‌دهند با دیگران ارتباط برقرار کرده Ùˆ به طور مؤثر کار کنند.
Ú†Ù‡ یک سئوکار Ù…Øتوا یا Ùنی، داخلی یا آژانس باشید، مهارت‌های نرم شما به شما Ú©Ù…Ú© می‌کند تا در هر Ù…Øیط کاری Ùˆ Ùرآیندی پیمایش کنید. دلیلش این است Ú©Ù‡ در هر نقشی، Øتی نقش های Ùنی، ما همچنان با انسان های دیگر کار Ù…ÛŒ کنیم. نیازی به Ú¯Ùتن نیست، سئو یک تلاش تیمی بسیار کاربردی است، به این معنی Ú©Ù‡ شما باید در تعامل با سهامداران خود راØت باشید.
Ùˆ اگر در Ø³Ø·Ø Ù…Ø¯ÛŒØ±ÛŒØª سئو هستید، متوجه خواهید شد Ú©Ù‡ تعامل پیچیده تری با رهبری دارید. به خصوص اگر مسئولیت دستیابی به استراتژی Ùˆ پروژه ارگانیک خود را بر عهده بگیرید.
امروز، پنج مهارت نرم را به اشتراک می‌گذارم Ú©Ù‡ می‌توانید بر روی آنها تمرکز کنید تا Ù†Øوه تعامل با اعضای تیم، سهامداران Ùˆ رهبری خود را بهبود بخشید، Ùˆ به شما Ú©Ù…Ú© می‌کند تا در ØرÙÙ‡ خود پیشرÙت کنید Ùˆ به موÙقیت شما Ú©Ù…Ú© می‌کند.
مهمترین مهارت هایی که سئوکاران باید بدانند
-
همدلی
همدلی توانایی درک اØساسات دیگران است، همراه با توانایی تصور اینکه شخص دیگری ممکن است Ú†Ù‡ Ùکر یا اØساسی داشته باشد. بر اساس تØقیقات اخیر، همدلی مهمترین مهارت در رهبری است. اما چرا برای سئوکاران مهم است؟
خوب، دلیل اینکه همدلی مهارت شماره یک برای رهبری است این است Ú©Ù‡ به شما Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کند روابط بهتر Ùˆ معنی داری با اÙرادی Ú©Ù‡ با آنها کار Ù…ÛŒ کنید ایجاد کنید Ùˆ درک خوبی از اÙرادی Ú©Ù‡ با آنها کار Ù…ÛŒ کنید داشته باشید. این برای سئوکارانی Ú©Ù‡ در چندین عملکرد مختل٠کار Ù…ÛŒ کنند Ùˆ روزانه با ذینÙعان مختلÙÛŒ درگیر هستند ضروری است. همدلی به مشارکت موÙقیت‌آمیز Ùˆ ØÙ„ تعارض Ú©Ù…Ú© می‌کند، Ú©Ù‡ باعث بهبود بهره‌وری، همکاری Ùˆ نتایج بهتر می‌شود.
بهترین راه برای بهبود همدلی این است Ú©Ù‡ تعصبات خود را بررسی کنید Ùˆ Ù†Øوه تعامل خود را با اÙراد اطرا٠خود مشاهده کنید. بر Ù†Øوه تعامل Ùˆ تعامل با اÙرادی Ú©Ù‡ دیدگاه متÙاوتی با شما دارند تمرکز کنید. این در مورد استدلال منطقی پشت نظر هر کسی نیست، بلکه بیشتر برای این است Ú©Ù‡ ببینید آیا می‌توانید اØساسات Ùˆ عواط٠پشت چرایی تÙکر دیگران را درک کنید. برای همدلی نیازی به تواÙÙ‚ با کسی ندارید، بلکه باید بر درک، پذیرش Ùˆ اعتبار بخشیدن به تجربیات دیگران تمرکز کنید.
-
قصه گویی
داستان گویی عمل به اشتراک گذاری یک داستان است. ساده به نظر Ù…ÛŒ رسد، درست است؟ همه ما داستان Ù…ÛŒ گوییم. ما داستان های شخصی خود مانند رویدادهای به یاد ماندنی از زندگی خود را به اشتراک Ù…ÛŒ گذاریم. چیزی Ú©Ù‡ دیده ایم، شنیده ایم یا تجربه کرده ایم. ما همچنین داستان هایی در مورد آنچه Ú©Ù‡ آرزوی دستیابی به آن را داریم یا در مورد چیزی Ú©Ù‡ از آن Ù…ÛŒ ترسیم به اشتراک Ù…ÛŒ گذاریم. داستان ها به ما Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کنند تا دنیا را درک کنیم Ùˆ به ما امکان Ù…ÛŒ دهد اطلاعات را به گونه ای به اشتراک بگذاریم Ú©Ù‡ ارتباطات عاطÙÛŒ ایجاد کند.
اما چرا من داستان سرایی را در این لیست گنجانده ام، اگر همه ما Ù…ÛŒ دانیم چگونه این کار را انجام دهیم؟ خوب، به این دلیل است Ú©Ù‡ ما همچنین باید یاد بگیریم Ú©Ù‡ چگونه از آن در Ù…ØÙ„ کار استÙاده کنیم تا به موÙقیت برسیم.
بیایید این را تجزیه کنیم. داستان‌ها به ما Ú©Ù…Ú© می‌کنند تا دنیا را درک کنیم، به این معنی Ú©Ù‡ یک داستان می‌تواند به انتقال پیامی ÙˆØ§Ø¶Ø Øتی در مورد پیچیده‌ترین موضوع Ú©Ù…Ú© کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان غیرسئوی شما تÙاوت بین خزیدن Ùˆ نمایه‌سازی را درک کنند، می‌توانید یک قیاس در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو مانند کتابداران هستند Ùˆ پایگاه داده پشت موتور جستجو مانند یک کتابخانه است، بگویید. قیاس ها Ø´Ú©Ù„ÛŒ عالی از داستان سرایی برای Ú©Ù…Ú© به ØªÙˆØ¶ÛŒØ Ú†ÛŒØ²Ù‡Ø§ÛŒ ناآشنا با چیزهای آشنا هستند.
داستان‌ها همچنین به ایجاد ارتباطات عاطÙÛŒ Ú©Ù…Ú© می‌کنند، بنابراین استÙاده از آنها در تجارت می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با ذینÙعان Ùˆ رهبری Ú©Ù…Ú© کند، Ú©Ù‡ برای جلب رضایت Ùˆ دستیابی به موÙقیت ضروری است.
برای یاÙتن اینکه Ú†Ù‡ روایتی برای مخاطب شما خوب است Ùˆ سبک داستان سرایی خود را توسعه دهید، باید تمرین کنید. نکته خوب این است Ú©Ù‡ هر یک از این مهارت ها بر روی یکدیگر ساخته Ù…ÛŒ شوند Ùˆ شما Ù…ÛŒ توانید به طور همزمان روی توسعه آنها تمرکز کنید.
-
گوش دادن
گوش دادن به این معنی است Ú©Ù‡ شما با دقت به هر کسی Ú©Ù‡ با شما صØبت Ù…ÛŒ کند گوش دهید. این امر مستلزم آن است Ú©Ù‡ آنچه Ú¯Ùته می‌شود را جذب کنید Ùˆ با هد٠گوش دادن به آنچه Ú©Ù‡ گوینده با شما ارتباط برقرار می‌کند کاملاً درک کنید.
Øالا، شاید Øدس زده باشید، اما گوش دادن Ùعال در واقع بخش اساسی همدلی Ùˆ تÙکر انتقادی است. Ùˆ مهم است Ú©Ù‡ گوش دادن به یک Ù†Ùر را با شنیدن آنچه Ú©Ù‡ کسی به شما Ù…ÛŒ گوید اشتباه نگیرید. به خصوص به این دلیل Ú©Ù‡ وقتی در مورد گوش دادن Ùعال صØبت Ù…ÛŒ کنیم، به معنای چیزی Ùراتر از جذب کلمات Ú¯Ùته شده است. این Ùقط در مورد آنچه در ارتباط است نیست، بلکه Ù†Øوه انجام آن نیز اهمیت دارد. برای درک کامل طر٠مقابل به زبان بدن Ùˆ Ù„ØÙ† صدا توجه کنید.
شما Ù…ÛŒ توانید این مهارت را اول از همه با هوشیاری بیشتر Ùˆ Øضور بیشتر در زمانی Ú©Ù‡ کسی با شما صØبت Ù…ÛŒ کند، تقویت کنید. یادداشت های ذهنی مکالمه ایجاد کنید. Ù…ÛŒ توانید تصور کنید Ú©Ù‡ از برچسب ها برای درک بهتر اØساس طر٠مقابل استÙاده کنید. آیا آنها هیجان زده، نگران یا بی تÙاوت هستند؟ گوش دادن Ùعال به شما Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کند تا ذینÙعان، اعضای تیم Ùˆ رهبری خود را بهتر درک کنید Ùˆ پایه Ùˆ اساس مهارت نرم بعدی ما را تنظیم کنید.
-
ارتباط Ø´ÙاÙ
ارتباط ÙˆØ§Ø¶Ø Ø§Ø³ØªÙاده موثر از ارتباطات کلامی Ùˆ غیرکلامی به منظور تبادل Ùˆ تÙسیر موÙÙ‚ ایده ها Ùˆ اÙکار است. هد٠ارتباط دهنده این است Ú©Ù‡ اطمینان Øاصل کند Ú©Ù‡ Ù…Øتوای ارسالی به طور کامل توسط مخاطبانش قابل درک است.
ارتباط ÙˆØ§Ø¶Ø Ø¨Ù‡ معنای متقاعد کردن کسی به Øقیقت آنها نیست. این برای Ú©Ù…Ú© به دیگران برای درک پیام مورد نظر است. دلیل تأکید بر این موضوع این است Ú©Ù‡ اغلب اØساس می‌کنیم اگر کسی ایده‌های ما را رد کند، پیشنهاد خود را به اندازه کاÙÛŒ روشن نکرده‌ایم. اگرچه این یک اØتمال است، اما یک همبستگی نیست. ارتباط مبهم Ù…ÛŒ تواند به همان اندازه ارتباط ØµØ±ÛŒØ Ùˆ ØµØ±ÛŒØ Ù…Ù†Ø¬Ø± به رد شدن شود Ùˆ بالعکس.
وقتی می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، روی بهبود درک مخاطبان از پیام خود تمرکز کنید. بنابراین ارتباط Ø´Ùا٠ضروری است. درک خوب مخاطب Ùˆ نیازهای او، استÙاده از زبان Ùˆ مثال های مناسب Ùˆ پیام های روشن. می‌توانید با جستجوی Ùعالانه Ùˆ گوش دادن به بازخورد مخاطبان خود Ùˆ بهبود مهارت‌های ارتباطی‌تان بر این اساس، این را بیشتر بهبود بخشید.
-
تÙکر انتقادی
تÙکر انتقادی، تØلیل Ùˆ ارزیابی عینی Ùˆ عینی Øقایق موجود در مسیر عدالت است. این امر به ویژه در Ùضاهایی مانند سئو Ùˆ بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، زیرا سئو مملو از نظرات Ùˆ واقعیت های گاه به گاه است Ùˆ عینی بودن Ùˆ آگاهی از تعصبات شما Ù…ÛŒ تواند چالش برانگیز باشد.
پرسیدن سوالات (بهتر) بخش بزرگی از توسعه تÙکر انتقادی است. برای انجام این کار، به مقدار کاÙÛŒ کنجکاوی Ùˆ Ø´Ú© Ùˆ تردید نیاز دارید. بدبینی به شما Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کند تا عادت به زیر سوال بردن Ù…Ùروضات را در خود ایجاد کنید Ùˆ تمرین استدلال از طریق منطق را بهبود Ù…ÛŒ بخشد، در Øالی Ú©Ù‡ کنجکاوی شما را تشویق Ù…ÛŒ کند تا ایده های مختلÙÛŒ را کش٠کنید. همچنین ممکن است بخواهید مهارت های تØقیقی خود را با نگاه کردن به اعتبار منابع خود Ùˆ جستجوی Ùعالانه نظرات متÙاوت با نظرات خود بهبود بخشید.
این به هیچ وجه کار آسانی نیست. استÙاده از تلاش‌های خود برای تØقیق، پرسیدن سؤال Ùˆ تعامل Ù…Øترمانه با دیدگاه‌ها Ùˆ تجربیات متÙاوت از خودتان، زمان Ùˆ انرژی می‌گیرد.
این مهارت هنگام بررسی نظرات سئو، تجزیه Ùˆ تØلیل داده‌ها، بررسی دستورالعمل‌ها Ùˆ الگوریتم‌های موتور جستجو Ù…Ùید است. آنها همچنین Ù…ÛŒ توانند هنگام ارائه به سهامداران یا تصمیم گیرندگان بسیار Ù…Ùید باشند. تÙکر انتقادی Ù…ÛŒ تواند به شما Ú©Ù…Ú© کند سوگیری تایید خود را کنترل کنید Ùˆ برای مقابله با اضطراب Ùˆ اعتراض آماده شوید. برای نکات بیشتر در مورد بهبود تÙکر انتقادی خود، این مقاله را از Harvard Business Review بررسی کنید.
نتیجه گیری
وقتی صØبت از سئو به میان Ù…ÛŒ آید، توسعه این پنج مهارت نرم به شما Ú©Ù…Ú© Ù…ÛŒ کند در موارد زیر موÙÙ‚ تر باشید:
- ایجاد روابط بهتر با انواع ذینÙعان Ùˆ همچنین تیم هایی با عملکرد بهتر.
- ارائه موÙقیت آمیز به رهبری Ùˆ دریاÙت رضایت از آن.
- بهبود بهره وری در پروژه های چند کارکردی.
- درک عمیق تر Ùˆ واقعی تر از الگوریتم های Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ برای اÙراد غیر سئو.
- بهبود درک شما از "تصویر بزرگ" Ùˆ ارتباطات Ø³Ø·Ø Ø¨Ø§Ù„Ø§ بین SEO Ùˆ سایر عملکردهای تجاری.
ایجاد مهارت های نرم شما Ù…ÛŒ تواند سخت باشد، Ùˆ هیچ گواهی ملموسی وجود ندارد Ú©Ù‡ بگوید شما بر آنها تسلط دارید. این نیاز به تمرین Ùˆ ثبات دارد Ùˆ - درست مانند SEO - هرگز به طور کامل تمام نمی شود. این طرز Ùکری است Ú©Ù‡ الهام بخش انجام کار روزانه است Ùˆ انگیزه Ù…ÛŒ دهد تا به طور مداوم مجموعه مهارت های خود را توسعه دهید.